Izbrano Kriptonovice Novice

Tokenizacija: UEFA na blockchain postavlja vstopnice za EURO 2020

Tesno partnerstvo med UEFA in strokovnjakom za tokenizacijo AlphaWallet bi lahko združilo milijone nogometnih navijačev in ljubiteljev kriptovalut. Na enem najbolj pričakovanih športnih dogodkov tega leta: Euro 2020 (Evropsko nogometno prvenstvo), bo nogometna zveza namreč ponudila vstopnice na blockchainu.

Ne gre samo za še en primer aplikacije za blockchain Ethereuma, marveč za največjo ponudbo tokeniziranih rešitev za vstopnice v globalni industriji športne zabave.

Za prihajajoče evropsko prvenstvo 2020, bo UEFA lansirala kontingent 20.000 tokeniziranih vstopnic. Žeton ERC-875 bo prikazan v »AlphaWallet« denarnici, ki deluje na Ethereum blockchainu. Vstopnice uporabljene z blockchain tehnologijo naj bi zagotovile prednosti za vse: potrošnike, organizatorje, prireditve in sodelujoče ekipe. Zveza pripravlja tudi druge storitve na osnovi tovrstnih vstopnic, na primer gostoljubje in prevoz.

UEFA je pokazala rdeči karton črnemu trgu

Tokenizacija vstopnic je namenjena preprečevanju nezakonite trgovine s ponarejenimi vstopnicami na razširjenem črnem trgu, ki cveti zlasti med velikimi športnimi dogodki. AlphaWallet je blockchain tokenizacijo vstopnic že preizkusil in sicer med nogometnim svetovnim prvenstvom 2018 v Rusiji in bil z rezultatom več kot zadovoljen.

V intervjuju za Digital Journal je Victor Zhang, izvršni direktor AlphaWallet, poudaril prednosti reguliranega trga vstopnic:

»To v bistvu pomeni, da ni več primarnega ali sekundarnega trga, ampak samo prosti, odprt in urejen trg. […] S pomočjo pametnih pogodb se lahko določijo različna pravila za ureditev primarnega in sekundarnega trga«.

Pametne pogodbe bi lahko v praksi določile količino in prodajno vrednost vstopnic. To bi preprečilo, da bi cene pri prodaji na sekundarnem trgu dosegle astronomske višave. Pri pametnih pogodbah bi se lahko pri nadaljnji prodaji določil tudi največji dobiček. Takoj, ko je ta dobiček v ceni vstopnice presežen, UEFA posreduje in zaračuna provizijo. To bi pohlepne igralce na sekundarnem trgu izločilo iz igre. Ponudniki storitev prireditev lahko brez centralnega sistema UEFA preverijo tudi pristnost vstopnic in posledično umikajo ponarejene vstopnice iz obtoka.

Sistem vstopnic na osnovi blockchaina

Tudi UEFA je že preizkusila sistem vstopnic, ki temelji na blockchainu. UEFA je v okviru tekme Super Cup-a med mestnima tekmecema Real Madridom in Atlético Madridom pošiljala vstopnice prek iOS in Android Dapp, ki temelji na blockchainu.

UEFA je ta sistem uporabila tudi za polovico javno dostopnih vstopnic za finale Lige Evrope 2018 med Atlético Madridom in Olimpijem Marseilleom v Lyonu. Novi sistem je zasnovan tako, da zagotavlja prenos vstopnic in preprečuje podvajanje le teh.

Čeprav tehnologija še ni pripravljena na popolno tokenizacijo v industriji športne zabave, je lepo videti, da prednosti blockchain tehnologije prepoznavajo različni igralci, sploh tisti, ki jih spremlja veliko ljudi. Sicer obstaja še na stotine manjkajočih kosov, ki jih je treba razviti, da bi prišlo do popolne tokenizacije, a ne glede na to, nas uporaba blockchain tehnologije na takih dogodkih postavi le korak bližje k masovnemu sprejetju.

Marko Vidrih

Marko Vidrih je raziskovalni novinar (freelancer) na področju gospodarstva, tehnologije in financ – predvsem kriptovalut. V svet Blockchaina in kriptovalut je zašel med raziskovanjem prihodnosti svetovnega potenciala finančnih trgov, prevzela pa ga je predvsem ideja o decentralizaciji podatkov in neizmerne razsežnosti, ki jih tovrstna tehnologija predstavlja.

Top 10 kriptovalut

Bitcoin
16.006,83
16.006,83
1.58%
Ethereum
505,14
505,14
3.07%
XRP
0,518235
0,518235
0.92%
Tether
0,828351
0,828351
0.01%
Litecoin
73,06
73,06
0.84%
Bitcoin Cash
240,17
240,17
0.4%
Chainlink
11,46
11,46
0.07%
Cardano
0,134414
0,134414
3%
Binance Coin
25,45
25,45
1.83%
Polkadot
4,41
4,41
1.86%

Nakup, menjava, prodaja