Izbrano Kriptonovice Novice Zanimivo

Blockchain in kobalt: najprej Ford, Volvo in BMW, zdaj še Mercedes-Benz

Mercedes-Benz bo v sodelovanju z britanskim Blockchain start-up podjetjem Circulor skušal urediti črpanje kobalta in narediti dovodne poti bolj prijazne do podnebja. Blockchain tehnologija igra ključno vlogo pri projektu.

Proizvajalec avtomobilov Mercedes-Benz načrtuje, da bo do leta 2039 v okviru »Ambition2039« ustvaril CO2-nevtralno floto novih vozil. V ta namen je treba proizvodne in dobavne verige narediti bolj trajnostne. Blockchain start-up Circulor naj bi družbi pomagal pri doseganju tega cilja.

Glede na sporočilo za javnost iz Mercedes-Benza se bo sodelovanje, v katerem sodeluje »pomemben proizvajalec baterijskih celic«, v začetku osredotočilo na dobavno verigo redkega zemeljskega elementa – kobalta. Kobalt se uporablja predvsem za proizvodnjo polnljivih litijevih baterij. Fokus sodelovanja je kobalt, ki prihaja iz reciklažnih obratov. Omrežje, ki temelji na tehnologiji Blockchain, je zasnovano tako, da na varen način beleži stanje CO2 recikliranega kobalta.

»Cilj je, da bi bolj upoštevali prihranke CO2 in okolju bolj prijazno ravnali z viri. Vzporedno  z beleženjem podatkov o emisijah, Mercedes-Benz izvaja delavnice z dobavitelji, da bi opredelil učinkovite ukrepe za zmanjšanje CO2,« družba pojasnjuje v sporočilu za javnost.

Markus Schäfer, član uprave Daimler AG in Mercedes-Benz AG, odgovoren za raziskave in razvoj, nabavo in kakovost dobaviteljev Mercedes-Benz, poudarja, da je ključna preglednost.

»Naše prizadevanje je, da bi bili vsi procesi pregledni in sledljivi. Smo prvi proizvajalec avtomobilov, ki uporablja tehnologijo Blockchain za kartiranje izpustov CO2 v globalni dobavni verigi baterijskih celic. Pri tem postavljamo temelj za učinkovite izboljšave – za okolje in za naša podjetja.«

Ford, Volvo in BMW s tehnologijo Blockchain že sledijo kobaltu

Sodelovanje je res najnovejša novica, vendar Mercedes-Benz ni prvi proizvajalec avtomobilov, ki uporablja tehnologijo Blockchain za bolj trajnostni razvoj pridobivanja kobalta. Švedski proizvajalec avtomobilov Volvo je uspešno zaključil ustrezen pilotni projekt – tudi s Circulorjem –junija 2019. BMW je v začetku julija 2019 sporočil, da bo za svojo proizvodno linijo 2020/21 uporabljal kobalt iz etično sprejemljivih virov. Tudi tukaj tehnologija Blockchain igra osrednjo vlogo; BMW se z IBM-om zanaša na platformo Hyperledger. Ford se je problema kobalta lotil že pred več kot enim letom.

Mercedes-Benz raziskuje tudi primere nadaljnje uporabe tehnologije Blockchain. Kitajska podružnica proizvajalca avtomobilov preizkuša tehnologijo za določanje vrednosti rabljenih vozil. Da bi to naredili, Mercedes-Benz uporablja rešitev Blockchain start-upa PlatON, ki je nastal v inkubatorju za zagonska podjetja »STARTUP AUTOBAHN« v lasti Daimler AG.

Marko Vidrih

Marko Vidrih je raziskovalni novinar (freelancer) na področju gospodarstva, tehnologije in financ – predvsem kriptovalut. V svet Blockchaina in kriptovalut je zašel med raziskovanjem prihodnosti svetovnega potenciala finančnih trgov, prevzela pa ga je predvsem ideja o decentralizaciji podatkov in neizmerne razsežnosti, ki jih tovrstna tehnologija predstavlja.

Top 10 kriptovalut

Bitcoin
16.248,49
16.248,49
0.64%
Ethereum
505,02
505,02
0.11%
XRP
0,582555
0,582555
12.09%
Tether
0,842816
0,842816
0.26%
Bitcoin Cash
289,25
289,25
3.52%
Litecoin
74,68
74,68
1.03%
Chainlink
12,98
12,98
1.44%
Cardano
0,145358
0,145358
8.94%
Binance Coin
28,06
28,06
0.71%
Polkadot
4,77
4,77
0.62%

Nakup, menjava, prodaja